2021 – Året som gick i vetenskapens värld

Även i coronatider radar de fascinerande forskningsgenombrotten upp sig – alla årets höjdpunkter finns sammanställda och fint presenterade i årsboken. Följ med till forskarnas frontlinjer.

De senaste åren har bjudit på en rad vetenskapliga bedrifter:

Astronomer har tagit historiens första bild av ett svart hål, läkare har utvecklat världens första mRNA-vacciner, paleontologer har hittat bevis för att dinosaurier simmade och jagade under vattnet och 3D-skrivare kan nu tillverka allt från organ till hus och broar.

Det finns inget som tyder på att framtiden kommer att bli mindre exceptionell – tvärtom.

Nu kan du ge dina nära och kära en gåva som ger inblick i både nya och kommande vetenskapliga genombrott. Och det är inte småsaker som ligger framför oss:

Illustrerad Vetenskaps årsbok 2021

Illustrerad Vetenskaps stora årsbok ger dig en levande överblick över hela året.
fram emot timtals med underhållning med årets mest lovande uppfinningar, viktigaste upptäckter och största dramer.

Boken är full av tankeväckande artiklar och fängslande bilder – du kan bland annat läsa om dessa nyheter:

• Nytt bantningsläkemedel får kilona att rasa
  • Minihelikopter lyfter från Mars
  • Gigantiskt fraktskepp orsakar stopp i Suezkanalen