Gjennomsnitt penis

Genomsnittlig penis: Afrikaner har längst penis

Världens längsta penisar på 17,9 cm i erigerat tillstånd tillhör män i Kongo-Kinshasa. En lång penis är dock inte nödvändig för bra sex.

Världens längsta penis är svart

Svarta män är välutrustade – åtminstone enligt en undersökning från 2014.

I det Centralafrikanska landet Kongo-Kinshasa kan männen skryta med att ha världens längsta penis, genomsnittligt sett. Den genomsnittliga längden är 17,9 cm i erigerat tillstånd.

Latinska hamnar på andraplatsen

Undersökningen ritar upp en tydlig bild av att svarta afrikaner och latinamerikaner och sydeuropéer har längst penis, medan asiater – och framförallt de i Sydostasien – har de kortaste.

Afrikanska mäns penisar är i genomsnitt nästan dubbelt så långa som nepalesiska mäns - hos dem mäter en fullt erigerad genomsnittspenis endast 9,3 cm.

Hvor lang er den gjennomsnittlige penisen?

Asiatiske menn halter også litt etter lengden av den gjennomsnittlige penis for alle verdens menn.
Studier har vist at den gjennomsnittlige erigerete penisen blant verdens menn er 14,0 centimeter lang. Og den gjennomsnittlige slappe penis er 9,16 centimeter lang.

verdens lengste penis gjennomsnitt

PENIS I LÄNGDER: Afrikaner ligger i topp medan asiatiska män kan glädja sig åt mer plats i kalsongerna.

Ingen sexfördel med en lång penis

Forskarna menar inte att varken kort eller lång penis har någon evolutionär fördel, och längden på penis i det olika världsdelarna ligger förmodligen på den nivå som de en gång i tiden hamnade på.

Fenomenet kan jämföras med kroppslängd: Forskarna har ingen evolutionär förklaring på att t.ex. japaner är kortare än amerikaner, eller att medlemmar av massajstammen i Afrika är mycket längre än afrikaner i grannstammar.