Frontpage_15_2012_ill_se

Välkommen till nr 15/2012

Upplev hur en dinosaurie vaknar till liv i Nya Illustrerad Vetenskap. Dyk också ned i allt det nya som finns att läsa.

1 oktober 2012

De flera ton tunga sauropoderna kombinerade de bästa egenskaperna hos kräldjur, fåglar och däggdjur – och blev historiens största och mest framgångsrika ätmaskiner. Läs det stora temat om dem och använd din telefon eller iPad för att se en dinosaurie vakna till liv. Vi har skapat en dinosaurie med augmented reality. Genom att ladda ned en app kan du uppleva hur dinosaurien spatserar fram över tidningssidorna.

Detta kan du också läsa:

Fritt fall från rymden Fallskärmshopparen Felix Baumgartner skall kasta sig ut från en ballong på 36,5 kilometers höjd. På vägen ned satsar han på att bli den första människa som passerar ljudvallen med sin kropp.

Kräm kostade drottning livet En 3500 år gammal flaska har visat sig innehålla en cancerframkallande kräm, som kanske tog livet av drottning Hatshepsut.

Spindlarnas bisarra sexliv En titt på spindlarnas sexliv är inget för de känsliga. Akten är i regel livsfarlig för hannarna.

NY SEKTION: Prylar & Grejor Läs om bland annat intelligenta cyklar och fönster med väderprognos i den nya prylsektionen

NY SERIE: Tvekampen: Mannen mot kvinnan. Se vilket kön som är det starkaste i en biologisk tävling på poäng.

Köp tidningen

Du kan köpa tidningen i välsorterade kiosker runt om i landet. Den kostar kr 50:90.

Om du är prenumerant kan du också få din tidning digitalt till din dator eller iPad.

Se Nya Illustrerad Vetenskap digitalt.

Prenumerera. 2 nr + ett stort välkomstpaket kostar kr 49:95