Så blir 2016

Solkrämspiller, rymdhotell och konstgjort blod kommer 2016

I årets första nummer av Illustrerad Vetenskap förutspår vi det nya årets största vetenskapliga upptäckter. Vi tar också en titt på tonårshjärnan – som fungerar som en hjärnskadads – och tar pulsen på genmodifierade människofoster.

17 december 2015

Nytt nummer av Illustrerad Vetenskap ute nu!

I årets första nummer av Illustrerad Vetenskap kan du bland annat läsa om:

• Så blir 2016 Det nya året bjuder bland annat på solkrämspillret baserat på korallbiologi och hotellrum i rymden för sex miljoner kronor. Vi ser in i framtiden.

• Tonåringar tänker som en hjärnskadad Tonårshjärnan är i ett tillstånd av total ombyggnad, vilket kan förklara ungdomarnas ibland huvudlösa beteende. Vi undersöker vad som pågår i tonåringens huvud.

• Den perfekta människan Nu kan forskarna gallra i genpoolen hos ofödda foster och eliminera genetiska sjukdomar. Vi sätter fokus på människomodifiering.

• Passagerarplan utan piloter Det förarlösa flygplanet med datorer och kameror i stället för piloter står för dörren. Vi följer med ett flygplan utan framrutor.

Som prenumerant kan du läsa hela numret i vårt digitala magasin.

Inte prenumerant? Köp tidningen här:

• Köp tidskriften i butiker i hela landet för 63:50 kr.

• Beställ en prenumeration – få till exempel 4 nummer för endast 99 kr.