Avlet til at dø

Dina kroppssekret blir till el

I årets 13:e utgåva av Illustrerad Vetenskap besöker vi överavlade husdjur som aldrig skulle överleva i naturen. Vi tittar också närmare framtidens riktigt motbjudande miljöteknik. Och så drar vi på asteroidjakt i 100 000 kilometer i timmen.

17 augusti 2016

Nytt Illustrerad Vetenskap ute nu!

Årets 13:e utgåva av Illustrerad Vetenskap bjuder bland annat på artiklarna:

• Avlade till att dö De har svårt att andas, fryser och måste förlösas med kejsarsnitt. Vi besöker överavlade husdjur som aldrig skulle kunna överleva i naturen.

• Forskarna ökar din intelligens Tänk om du kunde ta ett piller som gör dig smartare strax innan ett prov eller en tenta. Vi går på upptäcktsfärd i den senaste forskningen om intelligens.

• Nu ska Nasa jaga asteroider Den ska resa i sju år och rädda oss från asteroider som har katastrofkurs mot jorden. Vi drar på rymduppdrag med OSIRIS-REx.

• Framtidens teknik är ofräsch Avföring blir el, använda blöjor förvandlas till mat och urin räddar ditt liv. Vi tar en närmare till på framtidens geniala miljöteknik.

Som prenumerant kan du läsa hela numret i vårt digitala magasin.

Inte prenumerant? Köp tidningen här:

• Köp tidskriften i butiker i hela landet för 63:50 kr.

• Beställ en prenumeration – få till exempel 4 nummer för endast 99 kr.